Tennis Øst støtter internationale turneringer i Østdanmark

Tennis Øst har i en årrække valgt at støtte internationale turneringer på ATP- og WTA-/ITF-niveau økonomisk, når turneringerne afvikles i vores union og samtidig har opbakning fra Dansk Tennis Forbund. Det er en vigtig del af arbejdet med at udvikle dansk tennis, skabe internationale oplevelser på hjemmebane og give danske spillere stærke(re) udviklingsmuligheder.

Derfor har Tennis Øst nu givet tilsagn om støtte til op mod tre internationale turneringer i 2026:

  • To internationale turneringer i Gentofte
  • En indendørs ATP Challenger-turnering i KB senere på året

OG!.. Nu er det blevet officielt, at Gentofte Open 2026 bliver en realitet ❤️

Turneringen udvides markant i forhold til debuten sidste år.

I uge 30 afvikles en international dameturnering på ITF W35-niveau med 35 WTA-point på spil og en samlet præmiesum på 30.000 dollars.

I uge 31 følger herrernes ITF M25-turnering med 25 ATP-point og ligeledes 30.000 dollars i præmiesum.

Det bliver første gang i Danmark, at denne type internationale dame- og herreturneringer afvikles på denne måde i direkte forlængelse af hinanden.

Turneringerne afvikles med både single- og doublerækker, og interessen er allerede stor. Der er allerede tilmeldinger fra en række internationale spillere, hvilket understreger interessen for internationale turneringer på dansk grund.

Bag Gentofte Open står et stærkt lokalt engagement med stor frivillig indsats og lokal opbakning. Turneringens Tournament Director Martin Jørgensen fortæller blandt andet:

Tennis Øst havde i 2026 budgetteret med støtte af to (store) internationale turneringer og går alt op, så får vi altså i 2026 hele tre i det østlige Danmark 💪

Tennis Øst ser således frem til endnu en stærk international tennissommer- og vinter med internationale spillere, danske profiler, frivillige og masser af tennisoplevelser 🎾

👉 Læs mere om Gentofte Open